Experienta vidului

experienta vidului

Aceasta carte cuprinde din prelegerile lui Maharaji din ultimul lui an de viata. Era bolnav, iesea mai rar in fata discipolilor. Era taios de multe ori, ne mai acceptand intrebari triviale si trecand direct la subiect. Explica comportamentul sau anterior de o oarecare violenta verbala asupra discipolilor; de ce ii contrazicea mereu; de ce nu-i lasa sa faca purici langa el in ashram. Este mai abstract ca de obicei, deci o carte mai greuta decat cea pentru care e cunoscut, Eu sunt acela.

…………………

La cel mai inalt nivel, nimic nu este; la nivelul lumesc, totul exista.

………….

As dori sa facem loc pentru nou-veniti. Le acord doar opt zile; ar trebui sa fie suficient pentru toata lumea. Unora le voi cere sa ramana; nu pot spune de ce. Altora, desi ei ar vrea sa ramana, le voi cere sa plece. Sunt diverse tipuri de cautatori. Unii vin exclusiv pentru cunoastere; nu sunt interesati de persoana care o furnizeaza. Odata ce obtin cunoasterea, pleaca. Altii doresc cunoasterea,  dar pentru ei venerarea gurului este prioritara. Devotiunea fata de guru este pe primul plan si apoi, doar accidental, obtin si cunoastere.

Exista intelepti de prim rang care in stadiul lor de cautatori spirituali, s-au devotat sau au adorat un zeu doar de dragul numelui, dar datorita intensitatii devotiunii lor, si-au atins scopul. Aceluia ce isi venereaza gurul, chiar si zeul ii este devot.

…….

M: (Aratand spre bricheta sa:) Vedeti, flacara este intocmai precum starea de „Eu sunt”. Cand starea de „Eu sunt” apare, apare, de asemenea, si lumea.

………..

Voi explica de ce nu sunt inclinat sa fiu de acord cu oamenii. Voi detalia acest lucru. Oamenii se agata de anumite cuvinte [ale mele]; le interpreteaza in maniera lor proprie, prin cuvintele lor proprii, si apoi se cramponeaza de cuvinte. Trebuie sa va amintiti ca sunteti anteriori cuvintelor. Nu va limitati cunoasterea, nu o conditionati prin cuvinte. Fiti anterior acestora.

….

Boala nu are nume si forma; nu are un fundament real, deoarece „Eu sunt” este, de asemenea, o iluzie. Trebuie sa incerci intotdeauna sa intelegi astfel: Care este sensul meu autentic? Sensul tau autentic nu poate fi exprimat sau surprins de niciun cuvant. Nu poti fi niciodata echivalat de cuvinte, deoarece tu esti anterior cuvintelor. Cuvintele au aparut dupa tine.

……..

Orice exista, este doar o expresie a constiintei. Daca nu exista constiinta, nici expresia constiintei nu exista. Prin urmare, nu exista nimic. Constiinta nu este un concept ce raspunde unei cauze exterioare, ci a aparut in mod spontan.

Sursa: Nisargadatta Maharaj – Experienta vidului

One thought on “Experienta vidului”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s